”Båd’ stat och lagar oss förtrycka,
vi under skatter digna ner”

tisdag 23 mars 2010

P-avgift, blomster och naprapat

P-Avgift
På väg hem från jobbet. Via stan för ett ärende. Parkeringhus.

Checkar in 16:40. Ut 17:09.
Betalar 10:-.
Moms 2:-

För att parkera bilen för 8:- under 29 minuter måste jag betala 2:- till Staten.

Naprapat
Kostnad 450:-
Moms 90:-


För att få hjälp med min rygg vid tillfällen för 360:- måste jag betala en avgift på 90:- till Staten.

Det tar mig ca 3,5 att jobba ihop till besöket. Ca 1 timme blir gratisarbete, eller slavarbete.

Blommor
Idag den 23:e, på väg hem från jobbet. Åker via en florist för att köpa tre stora maffiga röda rosor till min sambo som fyller. Ingen P-avgift behövdes här. 
Tre röda rosor 180:-
Moms 36:-


För att köpa rosor för 144:- måste jag betala 36:- till Staten.

Inga kommentarer: